Omgeving Berchtesgades verkennen - Reisverslag uit Piding, Duitsland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu Omgeving Berchtesgades verkennen - Reisverslag uit Piding, Duitsland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu

Omgeving Berchtesgades verkennen

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marijke

29 Juli 2014 | Duitsland, Piding

dinsdag 29 juli
Vanochtend scheen er een bleek zonnetje, dus besloten om nog minstens een dag te blijven en vandaag eens richting Konigssee te gaan. Maar eerst richting Piding op jacht naar een hotspot, want we willen natuurlijk ook cachen en op de camping hebben we geen internet. Dat is hier in de omgeving trouwens helemaal hopeloos. Op de camping maar eens gevraagd en bij de toeristeninformatie in de buurt zou een gratis hotspot zijn. Inderdaad bij de Conditorei vonden we een hotspot, dus maar een lekkere cappuccino met wat lekkers erbij gepakt en het internet op gedoken om wat caches op te zoeken (en even met Stan te face-timen). Meteen nog maar een vriendelijke meneer uitgelegd wat geocaching is (leverde meteen batterijen voor de GPS op) en van daaruit naar de eerste cache van deze vakantie. Dat was ook meteen de laatste van vandaag. Van hieruit zijn we naar de Konigssee gegaan omdat Gerard dacht dat daar misschien wel leuke campings lagen. Helaas die zijn daar bijna niet. Het is een groot toeristisch gedoe met winkels en eettentjes en verder kun je met bootjes tochten over de Konigssee maken, verder kun je er in de buurt wandelen. Van daaruit zijn we naar Berchtesgaden gereden. Dat is een leuke plaats met mooie straatjes en mooie geveltjes. Hier heeft Gerard zich in het nieuw gestoken en een paar mooie overhemden gekocht. Inmiddels waren Sjarel en Amigo doodmoe en zijn we langzaam richting auto gegaan en weer richting camping. Morgen beslissen we waar we in Oostenrijk naar toe gaan. Vanavond zijn er een paar regendruppeltjes gevallen, vanaf vrijdag zou het weer aanmerkelijk beter gaan worden. We komen er niet precies uit. Ik wil hier nog proberen een paar caches te doen morgen en dan zien we wel verder.