Een dagje Slovenië - Reisverslag uit Faak am See, Oostenrijk van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu Een dagje Slovenië - Reisverslag uit Faak am See, Oostenrijk van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu

Een dagje Slovenië

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marijke

03 Augustus 2014 | Oostenrijk, Faak am See

Vandaag hebben we een tochtje gemaakt richting Slovenië. Natuurlijk mag een cache in dit buurland niet op onze lijst ontbreken. Gisteravond hadden we al een selectie gemaakt van caches die we wilden gaan doen en dat bleek een goed plan. Deze brachten ons naar de meest schitterende uitzichtplekken. De tocht ging over de Wurzenpass richting Slovenië. Halverwege heeft Gerard nog een oude legertank van het Russische leger aan een APK-keuring onderworpen, maar helaas hij heeft het extra onderdeeltje, de magnetische nano, niet kunnen vinden. Onderweg kwamen we nog op een punt waar we uitzicht hadden op pistes waar in 1984 de Olympische winterspelen zijn geweest. Onder aan de pass kwamen we uit in het plaatsje Podkoren, een schitterend klein dorpje met een geweldig mooi dorpspleintje. Daar hoorden we al bekende geluiden en die voorspelden helaas weinig goeds, toen we richting brandweerkazerne liepen, omdat die erg mooi was, bleek de politie het dorp al af te grendelen. Op de Wurzenpass was een motorrijder op een personenauto gebotst, de pass zou minstens een uur afgesloten worden. Och, het weer was mooi, en wij zouden de gelegenheid krijgen om al die voertuigen op de foto te zetten, dus wij wachten. De enige andere optie zou zijn om via Italië terug te rijden. Uiteindelijk bleek de aanrijding ernstiger dan gedacht, toen wij de lijkwagen naar boven zagen rijden en de ambulance en brandweer naar beneden zagen komen en te horen kregen dat de weg nog minstens 3 uur afgesloten zou blijven zijn we toch maar via Tarvisio omgereden. Ook deze weg was schitterend om te rijden. Al met al een heel mooie dag, met geweldige uitzichten