Rondje Ossiacher See - Reisverslag uit Faak am See, Oostenrijk van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu Rondje Ossiacher See - Reisverslag uit Faak am See, Oostenrijk van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu

Rondje Ossiacher See

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marijke

05 Augustus 2014 | Oostenrijk, Faak am See

Vannacht een knetterend onweer gehad en vanochtend toen we wakker werden was het bewolkt weer. Ideaal weer om er met de auto op uit te trekken. We zijn richting Ossiacher See gereden om daar lekker te gaan cachen. Onze eerste stop was in Tiffen bij de Wehrkirche. Een verrassende plek, we dachten dat we aan het einde van de wereld waren en toen kwam deze kerk te voorschijn. Schitterend. Tevens onze eerste virtuele cache, geen logboek, maar een mailtje naar de eigenaar van de cache om te vertellen wat je daar voor bijzonders gevonden hebt. Van daaruit door naar de Höllenschlucht. Hiervoor moest wel eerst 3 km onverhard, steil naar boven gereden worden richting Tauernsee. Wat een geweldige weg en wat een geweldige plek midden in het Tauernwald. Ook de Schlucht was een schitterende plek. Je zou verwachten dat het water dat naar beneden komt koud is, maar nee het was lauw. Wat is geocaching een leuke sport, deze plek zouden we anders nooit gevonden hebben. Daarna nog even het vliegveld bezocht en wat snelle oppikkers gedaan. Daarna via een mooie route weer richting camping. Was weer een leuke dag waar we veel mooie plekjes hebben ontdekt.