Een dagje met Rob - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu Een dagje met Rob - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu

Een dagje met Rob

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marijke

09 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen was het lekker weer, de zon scheen lekker en we hebben afgesproken met Rob. Hij gaat ons wat leuke plekjes op het eiland laten zien.
Na een lekkere douche en een ontbijtje arriveert Rob rond 12 uur op de camping. Hij lust wel een kop koffie met een broodje, dus even lekker geluncht en daarna op naar Den Burgh. Rob heeft voor half twee een afspraak gemaakt bij de brandweer van Texel. Hier worden we meer dan hartelijk ontvangen en krijgen we een zeer uitgebreide rondleiding door de commandant zelf. Hij vertelt met veel verve over “zijn” nieuwe kazerne waar ze tien jaar mee bezig zijn geweest en die sinds een jaar in gebruik is. Ze hebben enkele heel bijzondere voertuigen. Het eiland is in principe selfsupporting en er gelden hele andere regels dan op het vaste land. Bij de kazerne ligt tevens de ambulancepost. Het eiland beschikt over twee ambulances. In hetzelfde complex is tevens de politie en een uitgebreide huisartsenpost gevestigd. Het bezoek zou een half uurtje duren, het is anderhalf uur geworden.
Na ons bezoek aan het rood-wit-blauw zijn we richting bierbrouwerij gereden waar Rob het één en ander moest inslaan voor vrienden. Van hieruit hebben we een tour over het eiland gemaakt. Hij heeft ons wat leuke plekjes laten zien waar we van de week nog naar toe kunnen gaan. Het vogelreservaat, leuke haventjes, leuke stukjes natuur en ga zo maar door. De week is in ieder geval te kort om dat allemaal te kunnen doen.
In één van de haventjes hebben we heerlijk koffie gedronken met superlekkere appeltaart met natuurlijk slagroom.
Na ons tourtje even terug naar de camping om ons om te kleden want voor de avond had Rob ook nog plannen. Hij heeft ons op een heerlijk etentje getrakteerd bij het “Vogelhuis”, met daarna een korte wandeling naar zijn hotel, waar het “Juttertje” voor de heren op tafel verscheen. En ja, iemand moet de BOB zijn en dat was ik dus. Geen probleem met heerlijk versgeperst sinaasappelsap.
Rond 12 uur was iedereen moe en voldaan en na een hartelijk afscheid van Rob, die morgen weer naar huis gaat, zijn wij weer richting camping gegaan.

• 16 Augustus 2010 - 07:05

Petra:

Brandweerauto's, brandweerauto's en nog meer brandweerauto's en natuurlijk ook nog een ambulance. Typisch familie Peters :)
    En dan de dag afsluiten met een Juttertje, dit doet Stan thuis ook al