Een dagje Friesland - Reisverslag uit Opende, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu Een dagje Friesland - Reisverslag uit Opende, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu

Een dagje Friesland

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marijke

19 Augustus 2010 | Nederland, Opende

Voor vandaag stond Dokkum op het programma. Na een leuke tocht door het Friese landschap zijn we richting Dokkum gereden. Een heel leuk vestingplaatsje met leuke winkeltjes, straatjes, doorkijkjes, watertjes en nog veel meer. Uiteraard zijn we gestart met een cache, om warm te lopen. Daarna op verkenning. Het was zeer de moeite waard. We hebben lekker rondgeslenterd, heerlijke koffie met gebak gegeten en natuurlijk ook veel foto’s gemaakt. Op de parkeerplaats heeft Max alvast kennis kunnen maken met een chihuahua van vier maanden oud. Kan hij vast wennen aan zijn toekomstige vriendje. Na nog even in wat winkels rondgekeken te hebben en natuurlijk weer wat gekocht, een overhemd voor Gerard en een boekje voor Petra over de opvoeding van haar toekomstige hondje, zijn we richting Burum gereden.
Daar bevindt zich een enorm groot grondstation voor satellietontvangst. Er staan daar enorm veel grote en kleine satellietontvangers. Was een indrukwekkend gezicht.
Daarna snel boodschappen doen en eten, want om tien uur moesten we Petra ophalen van het station in Groningen. Om half twaalf konden we eindelijk ons bedje opzoeken.
Het was een leuke dag met prachtig weer.