Een dagje Hoogeveen - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu Een dagje Hoogeveen - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu

Een dagje Hoogeveen

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marijke

05 Augustus 2010 | Nederland, Zuidwolde

Vanmorgen leek de dag te beginnen met een zonnetje. Het was lekker weer en dus besloten we om naar de markt in Hoogeveen te gaan. Hoogeveen is best wel een leuke stad maar heeft geen echt winkelhart. We hebben er wat rondgelopen en natuurlijk bleef er weer wat aan onze handjes plakken. Een paar oorbellen voor bij de armband met de magische magneten. Ze staan erg leuk.
Verder zijn we nog even bij de ANWB binnengelopen en heb ik meteen maar een compressiesokken gekocht voor de Amerika-reis met Petra.
Na twee uurtjes hadden we het wel bekeken en zijn we richting auto gegaan. Omdat het weer niet zo denderend was zijn we richting Den Ham gereden en hebben even lekker rondgesnuffeld bij foto Konijnenberg. Altijd weer leuk.
Op de terugweg kwamen we nog even “het sluisje” tegen. Daar ligt een cache, dus die hebben we nog maar even gescoord. Oh wat zijn ze trots op hun sluis. Hij heeft een verval van wel 6.30 meter en is 65 meter lang en 7 meter breed. Een heel verschil met de sluis in Maasbracht.
Vanavond hebben we nog een lekkere wandeling met Max gemaakt en natuurlijk nog even een “gevaarlijke” cache opgelost. Zowel de plek als de fossiele brandstof kunnen gevaarlijk zijn. Ja, we kunnen er echt niets aan doen. Het geocachen heeft ons helemaal in zijn ban. We komen op plekken waar we anders niet eens zouden zijn gestopt, laat staan uit de auto gekomen.
Ondanks het wat mindere weer hebben we het uitstekend naar onze zin.