Onze aankomst op Texel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu Onze aankomst op Texel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu

Onze aankomst op Texel

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marijke

07 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Vandaag is de grote verplaatsdag. Ons Texelavontuur gaat beginnen. Na opgestaan te zijn, hebben we de boel aan kant gemaakt en zijn nog even in Zuidwolde naar de bakker gegaan. Nog even lekker vers brood gehaald en een extra heidekoek gekocht. De camping betaald, iedereen goededag gezegd en daarna op naar Den Helder.
De 161 km naar Den Helder zijn zonder problemen verlopen. We zijn via Meppel, Sneek en toen over de afsluitdijk richting Den Helder gereden. De Afsluitdijk blijf ik een saaie lange weg vinden. De haven was snel gevonden en voor het veer hebben we nog geen 10 minuten hoeven te wachten. Na 97 euro armer te zijn gemaakt, mochten we mee op de boot. De overtocht duurt maar 20 minuten. Het was nog droog en onze eerste indruk was gunstig. Op naar camping de Krim, ons stekkie voor de komende week. Hier bleek dat ze vergeten waren ons het welkomspakket met inrijkaart te sturen. Maar geen nood, die was snel aangemaakt en toen was het dus zoeken naar onze plek. Ja dat is bij de NCC wel anders, daar heb je wegzetters. Hier moesten we alles zelf doen. Eénmaal op onze plek vonden de weergoden het welletjes geweest en werden de sluisjes opengezet. De rest van de dag heeft het geregend. Dus lekker op tijd naar bed, morgen zien we wel weer verder.