Heerlijk zon !!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu Heerlijk zon !!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu

Heerlijk zon !!!!

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marijke

11 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Vandaag was een heerlijk zonnige dag. De wind maakte het wel wat fris, maar daar hebben we super windstoppers voor.
Stan wilde nog even naar een paar strandposten om wat mensen goedendag te zeggen en dat betekende een flinke strandwandeling van twee km heen en ook weer terug. Lekker lopen over het harde gedeelte, dus geen zand in mijn schoenen. Stan heeft nog even gezwommen, brrrr mij te koud. Ondanks dat de strandwacht van Stan erop zat, heeft hij toch nog even geassisteerd bij een ongeval. Een ongelukkige val waarbij een knieschijf van zijn plaats was geschoven. Alle hulpdiensten samen aan het werk op het strand. Na die flinke wandeling waren onze magen erg hongerig, dus even lekkere broodjes gehaald bij Super de Boer.
Oh ja, op weg naar de strandpost hebben we ook nog even gauw een cache gezocht. Moest van Stan, die is ook al verslaafd.
Na onze broodjes zijn we richting vliegveld gegaan om te kijken bij het parachutespringen (en natuurlijk een cache zoeken). Deze was superleuk, hij zat namelijk verstopt in een oude motor die op vliegveld ligt. De mensen vroegen zich af wat wij op onze buik onder dat oude roestige ding aan het doen waren. Maar we hebben hem gevonden. Nadat we nog een tijdje naar het springen hebben gekeken zijn we naar de ijsboerderij geweest, waar we een heerlijke aardbeienknoert hebben gegeten; een verrukkelijke hoorn met ijs, verse aardbeien en slagroom. Tevens hebben we daar even ons beertje uit Drenthe in de cache gedaan en een munt meegenomen. Die gaat de zee weer over naar het vasteland. Ja die dingen moeten wel reizen.
Na het eten zijn we naar het strand gegaan. Gerard is de vuurtoren gaan fotograferen, terwijl ik met Stan op het strand bezig ben geweest om de zonsondergang vast te leggen. Helaas is dat niet helemaal gelukt, omdat er net boven de horizon een wolkenband lag waardoor de zon niet goed tot zijn recht kwam. Morgen een nieuwe poging.