Onze laatste dag op Texel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu Onze laatste dag op Texel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerard en Marijke Peters - WaarBenJij.nu

Onze laatste dag op Texel

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marijke

14 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Vandaag hebben we nog één dag bijgeboekt op de camping. Vanmorgen was het zo’n schitterend weer dat we het zonde vonden om nu in de rij te gaan staan bij de boot. Een super beslissing.
We zijn de dag begonnen met een hele mooie duinwandeling rondom de vuurtoren, natuurlijk aan de hand van een multi-cach. Deze wandeling van 4 km hebben we afgesloten in het vuurtorenrestaurant met een heerlijke cappuccino met appeltaart met slagroom. Uiteindelijk moeten we wel de verbrandde calorieën weer aanvullen. Ja als we eenmaal bezig zijn kunnen we niet meer stoppen. We hebben dus nog wat coördinaten ingeprogrammeerd en zijn vrolijk op zoek gegaan naar leuke punten op Texel. En we zijn op leuke punten geweest. We hebben zelfs een sloot overgestoken met een heus trekpontje. Daarna nog een kijkje genomen bij de molen en een oude, vervallen boerderij. Daarna was het rennen naar de camping, snel een hapje eten en toen naar de boot voor een heuse robbentocht.
De tocht was een echt succes. We hebben kunnen genieten van heel veel robben en zeehonden, zowel op de zandbanken als zwemmend in de zee. Gelukkig was de zee rustig en kwam zeeziekte niet om de hoek kijken.
We kunnen rustig zeggen dat vandaag een zeer geslaagde dag was. Morgenvroeg gaan we richting Opende